Communication & Image – Επικοινωνία και Προσωπική Εικόνα

«Για κάθε λάθος στην επικοινωνία, χρειάζονται άλλες είκοσι διαδοχικές επιτυχίες για να ξαναβρεθούμε…στο μηδέν!»

To πρόγραμμα Επικοινωνίας και Προσωπικής Εικόνας δουλεύεται ατομικά ή ομαδικά με τους εμπλεκόμενους ενός οργανισμού στην επικοινωνία μηνυμάτων, παρουσιάσεων ή στη συναναστροφή με πελάτες και προμηθευτές.

Στόχος του προγράμματος είναι η βελτιστοποίηση του «Προσωπικού Πακέτου» του στελέχους μέσα από την αύξηση της αποτελεσματικότητας της επικοινωνίας και την αναβάθμιση της προσωπικής του εικόνας.

Για το σκοπό αυτό επιστρατεύουμε μια σειρά μεθόδων όπως:

  • εκπαίδευση επαγγελματικής παρουσίας και συμπεριφοράς,
  • ανάπτυξη ακουστικής ικανότητας (listening),
  • συμμετοχή σε διαλόγους,
  • σύνταξη γραπτής επικοινωνίας,
  • αναγνώριση και αξιοποίηση μη λεκτικής επικοινωνίας,
  • παρουσίαση τεχνικών δημιουργίας πρώτης εντύπωσης.

Η διάρκεια του προγράμματος είναι τρεις μήνες.

Η επικοινωνία είναι μια έννοια ευρύτερη από τη λειτουργία που περιγράφει. Είναι μια θάλασσα που περιβάλλει νησιά σαν αυτά των παρουσιάσεων, των διαπραγματεύσεων, της πώλησης, της επιρροής κ.ο.κ. Διέπεται από βασικές αρχές που είναι ίδιες για όλα τα είδη επικοινωνίας και κανόνες που είναι διαφορετικοί ανά είδος.

Η επικοινωνία μπορεί να είναι λεκτική ή μη λεκτική, προφορική ή γραπτή, τυπική ή άτυπη, σχεδιασμένη ή ad hoc, διαβαθμισμένη ή ενιαία, εσωτερική ή εξωτερική κ.λ.π. Όποια όμως μορφή κι αν έχει, είναι καθοριστικός παράγων για την εικόνα και την επιτυχία μας. Είναι ένας μηχανισμός που μπορεί να μας κάνει να «κερδίσουμε πόντους» ή να μας αδικήσει.

Στο πρόγραμμα Επικοινωνίας και Εικόνας, πλέον της κατάκτησης δεξιοτήτων και της αποτελεσματικής χρήσης των μηχανισμών της, σημαντικός στόχος είναι και η απόκτηση ενός κρίσιμου συμμάχου στην επιτυχία μας. Κι αυτός – ο σύμμαχος – είναι ή προσωπική μας εικόνα.

Η προσωπική μας εικόνα στα μάτια των άλλων είναι αυτό που εκείνοι λαμβάνουν από εμάς όταν στιγμιαία μας δουν, μας συναντήσουν, μας παρατηρήσουν, μας μιλήσουν ή μας ακούσουν και συχνά πολύ νωρίτερα απ’ όλα τα παραπάνω: όταν πληροφορηθούν για εμάς από άλλους. Γιατί η εικόνα μας, πολλές φορές προηγείται, χρονικά, της παρουσίας μας.

Η προσωπική μας εικόνα (image) λοιπόν, δεν είναι αυτό που είμαστε, αλλά αυτό που δείχνουμε στους άλλους με τη συμπεριφορά και την εμφάνισή μας. Και, δυστυχώς, αυτό που οι άλλοι βλέπουν σε μας, συνήθως, δεν είναι αυτό που θα θέλαμε να δουν, για να πετύχουμε το στόχο μας.

Στο πρόγραμμα:

  1. αναλύουμε το παρόν status επικοινωνίας του στελέχους και την εικόνα που σήμερα παρουσιάζει στον κόσμο,
  2. διαχωρίζουμε τις περιοχές και τις επιδράσεις συμπεριφορών και δεξιοτήτων και αξιολογούμε την αποτελεσματικότητά τους,
  3. αποφασίζουμε την περιοχή ανάπτυξης με βάση τη σημαντικότητα και τη βαρύτητά της στην εργασία του στελέχους ή του επιχειρηματία,
  4. χαράσσουμε τη στρατηγική και το πλάνο,
  5. ο coachee δοκιμάζει το νέο τρόπο επικοινωνίας. «Φορά» τη νέα προσωπική εικόνα και με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων ολοκληρώνει τις τελικές διορθώσεις.

Στη συνέχεια το στέλεχος ή ο επιχειρηματίας είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν τις νέες συμπεριφορές και δεξιότητες στο εταιρικό περιβάλλον και στην αγορά.

Για τους επόμενους έξι μήνες o coach διατηρεί μηνιαία επικοινωνία με τον coachee και παρακολουθεί ζωντανά κάποιες σημαντικές στιγμές που η επικοινωνία και η εικόνα του είναι καθοριστικές για την επιτυχία (π.χ παρουσίαση σε συνέδριο, ομιλία, συνέντευξη κ.λ.π).